Bez zajadania stresu

0

Zajadanie stresu to praktyka powszechna. Zdaniem naukowców ludzie żyjący w napięciu sięgają po jedzenie, ponieważ kojarzy im się ono z przyjemnymi momentami w życiu. Dzieciństwem, świętami spędzanymi w gronie najbliższych, przyjemnymi kolacjami ze znajomymi. Faktycznie, jedzenie towarzyszy wielu radosnym chwilom. Nie powinno zatem dziwić, że jest tak chętnie wybierane, gdy w życiu dzieje się nieco gorzej. Wówczas człowiek chce chociaż przez chwilę poczuć się lepiej. Trzeba jednak pamiętać, że jedzenie nie jest rozwiązaniem problemów. Zwalczyć trzeba przede wszystkim odruchową chęć sięgania po produkty przetworzone, jak również te pełne cukrów prostych oraz tłuszczów trans. Zajadanie się niezdrowymi przekąskami pozornie pozwala na chwilę zmniejszyć napięcie. Taki efekt jest jednak chwilowy. Dosyć szybko pojawiają się natomiast wyrzuty sumienia, a jeżeli niezdrowe produkty częściej będą występowały w jadłospisie, wówczas w niedługim czasie trzeba będzie się zmierzyć z nadwagą i problemami zdrowotnymi. Przekąski, które kojarzone są z działaniem uspokajającym, chociażby słodycze, paradoksalnie zwiększają napięcie. Przyczyniają się bowiem do podwyższenia poziomu kortyzolu w organizmie. Substancja ta określana jest mianem hormonu stresu. Zatem sięgnięcie po batonik nie przyczyni się do ukojenia nerwów. Wręcz przeciwnie, spotęguje napięcie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *